🗞️ Buletin informativ Din aviație #27
Legend Airlines trebuia să mute un A340 pe aeroportul din Timișoara, HiSky a aplicat pentru autorizațiile necesare pentru a zbura în SUA, iar Dan Air a vândut bilete spre Brașov de sute de mii de euro
Salutare!
La fel ca săptămâna trecută, și această ediție a buletinului informativ este în versiune scurtă deoarece călătoresc în aceste zile.
Buletinul informativ Din aviație revine la formatul normal din data de 5 mai 2023.
Îmi cer scuze pentru inconveniențe.
(P) 💸 Dacă ai avut un zbor anulat, întârziat sau suprarezervat poți primi până la 600€ despăgubiri de la companiile aeriene. Aplică acum pe Compensatii.ro 💸.
Începem cu știri…
🇷🇴 … din aviația locală
📰 PE SCURT⚡: Airbusul A321 înmatriculat YR-ADI care a fost operat de compania aeriană românească Aerro Direkt a fost înapoiat companiei de leasing și deregistrat din registrul Autorității Aeronautice Civile Române (AACR).
Acesta era singurul avion din flota acesteia, așadar, cel mai probabil, Certificatul de Operator Aerian și Licența de Operator ale Aerro Direkt vor fi suspendate.
📰 PE SCURT⚡: Legend Airlines (România) ar fi trebuit să mute joi un Airbus A340-300 (YR-LRE) de pe aeroportul din Amman (Iordania) pe aeroportul „Traian Vuia” din Timișoara, însă după mai multe amânări ale zborului, avionul era pregătit pentru decolare, dar s-a întors de pe pista aeroportului din Amman la o poziție de parcare din motive necunoscute.
Totuși, Legend Airlines ar urma să mute trei Airbusuri A340-300 din capitala Iordaniei pe aeroportul din Timișoara în săptămânile ce urmează.
📰 PE SCURT⚡: primul avion al Green Aviation (România) a fost mutat la sfârșitul săptămânii trecute din Hanovra (Germania) pe aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București. Acesta este un avion privat de tip Cessna 525 CitationJet CJ1 și a fost asamblat în anul 2002. Mai multe detalii în curând. Despre Green Aviation am scris pe larg aici.
✈️ HiSky a depus oficial în 24 aprilie 2023 solicitarea de a obține aprobările necesare pentru a opera zboruri regulate spre și dinspre SUA. Pe larg aici.
✈️ Aeroporturile din România au înregistrat în primul trimestru al anului 2023 mai mulți pasageri decât în același trimestru al anului 2019, înainte de pandemie. Pe larg aici.
✈️ Accesul pasagerilor la aeroportul din Iași cu autoturisme personale va fi interzis începând cu 2 mai 2023 pentru o perioadă de trei luni.
Pasagerii vor putea ajunge cu mașinile personale doar până la parcările primăriei Iași de la Ciric și, ulterior, vor fi preluați de autobuze CTP care ar urma să circule spre și dinspre aeroportul din Iași din 15 în 15 minute. Parcările de la Ciric se află la 2 kilometri de aeroport. Pe larg aici.
➕ Alte noutăți de pe piața locală veți regăsi în secțiunile despre rute aeriene și despre accidente și incidente aviatice.
🗺 … despre rute aeriene
✈️ Dan Air a vândut până acum bilete pe cele șapte rute spre și dinspre Brașov în valoare de peste 700 de mii de euro. Pe larg aici.
💬 Opinie
Titlurile gen „Cota de piață a Wizz Air în România va ajunge la peste 53%, după preluarea rutelor de la Blue Air” care au circulat zilele acestea în presa locaală sunt atât de eronate...
De ce?
Deoarece pot fi numărate pe degetele de la o mână rutele pe care a zburat Blue Air, iar Wizz Air a lansat zboruri după 6 septembrie 2022...
În ciuda acestui portret de „salvatoare” a nației după dispariția Blue Air pe care compania maghiară încearcă să-l ilustreze prin comunicate de presă, situația e în realitate diferită.
În plus, nu e exclus ca numărul rutelor noi anunțate de Wizz Air spre/dinspre România să fie mai mic decât numărul rutelor spre/dinspre România anulate de Wizz Air în ultimele opt luni...
Adițional, capacitatea de transport de la București a fost redusă, acum fiind alocate acestei baze aproximativ nouă avioane de tip A320 (180 de locuri), când la începutul anului erau doar A321 (230 de locuri) și A321neo (+239 locuri).
Am cerut un răspuns oficial de la Wizz Air referitor la aceste cifre, dar probabil nu va fi transmis vreodată.
Desigur, totul e în avantajul ei: cerere mare + ofertă mică = prețuri uriașe (nu pe toate rutele, desigur).
🆘 Din aviație are nevoie de parteneri. Dacă dorești să-ți promovezi afacerea în acest buletin informativ, contactează-ne la sales@aviationgeek.ro. Mulțumim.
📸 Fotografia săptămânii
Notă: datorită volumului mare de informații, acest buletin informativ poate conține greșeli de scriere.